یک بیل مکانیکی رو میتوان به سه قسمت مهم تقسیم کرد که موتور.سیستم هیدرولیک و سیستم برق هستند
موتور و معایبی که براش ممکنه
شما صبح میایید استارت میزنید و دستگاه روشن نمیشه.روشن نشدن دستگاه تقریبا از سیستم سوخت و در مواقع خیلی خاص عمل نکردن گاورنر یا همون اهرم گازی هست که دستگاه رو موقع خاموش کردن به حالت خفگی میبره و با وجود مشکل از حالت خفگی بیرون نمیاد و شما هرچی استارت بزنید روشن نمیشه البته این سیستم برای دستگاه های غیر انژکتوری هس یعنی باید بعد از باز کرد سوئئیچ صدای اهرم گاز بیاد که از حالت خفگی بیرون اومده وگرنه مشکل از پمپ و سوزن در هر دو سیستم انژکتوری و پاششی هس که اگه سیستمتون انژکتوری باشه باید خودتونو اماده کنید برای یک خرج۲۰میلیون به بالا البته گرفتن مسیر گازوئیل هم میتونه دخیل باشه که درصدش کمه .نش.نه های که میگم اگه بیلتون داره حتما دیگه پمپ و سوزنش باید باز شه
صبح ها با استارت خوردن زیاد روشن میشه
در مواقع گرم بودن موتور خاموش میشه و دیگه روشن نمیشه تا موتور خنک بشه.
دود سیاه و ابی کردن موتور
در زمان سلو بودن موتور صدای اگزوز کم و زیاد میشه یعنی دود خارجه از اگزوز با نوصانه
بالا رفتن دمای موتور
که سیتم خنک کاری نقش زیادی داره که از اب شروع میشه تا واتر پمپ تموم میشه.البته در مواقع خاص کثیف بودن فیلتر هوا باعث میشه
کسایی که برند کوماتسو دارن با این گرم کردن موتور زیاد سرو کار دارن البته بعضیاشون که من یک راه حل ساده و تاثیر گذار بهشون میگم که دیگه راحت میشن
تعویض کردن پولی پنکه موتور و انداختن یه پولی کوچکتر که باعث میشه دور پنکه بیشتر شه و باد بیشتری به موتور میخوره و تاثیر زیادی داره
گرم کردن موتور اول به رادیاتور بستگی داره یعنی کم بودن اب رادیاتور یا کثیف بودن و مسدود شدن راههای رادیاتور که با سیخ زدن حل میشه.دوم مشکل داشتن ترموستات که به خوبی عمل نمیکنه و احتمال داره گیر کنه که هر ۶ماه یکبار با تغیر دما و فصول باید تعویض شه.سوم مشکل واترپمپ که اب رو خوب پمپ نمیکنه.اگه اینهایی که گفتم نبود شاید واشر سرسیلندر نیم سوز شده که با باز کردن در رادیاتور مشخص میشه اگه دیدین که حباب از رادیاتور بیرون میاد واشر نیم سوز شده.با تغییر ارتفاع هم باید سر رادیاتور تغییر کنه
در موقع کار کردن دور موتور یهو سلو میشه که مختصص برندهایی که سیستم سوختشون پاششی و دارای گاورنر گاز باشن که این مشکل برقی هس و باید گاورنر گاز باز شه و تعمیر شه
سیستم هیدرولیک
که نقش زیاد مهم و حساسی داره و شامل پمپ هیدرولیک.تقسیم و جکها میشه
پمپ هیدرولیک
یک پمپ هیدرولیک از دو پمپ تشکیل شده که باید در حالت سالم بودن دربی روغنشون بین۳۶۰تا۳۹۰باشه که اکثر بیل های موجود از طریق دادن یک کد به مانیتور میشه وارد شدی و فشار پمپ رو دید
که نقش کلیدی در سیستم هیدرولیک داره و تعمیر کردن ان هزینه بالایی داره
بعد از روشن شدن دستگاه و موقع بالا بردن یکی از جکها صدای گوش خراشی ازش بیرون میاد که اگه خوشبین باشیم بگیم روغن هیدرولیک فول نباشه اگر این هم نباشه پمپ شما تعمیر داره که ۳دلیل باعث این تعمیر میشه
۱.کار کردن با روغن هیدرولیک کم
۲.وارد شدن پلیسه یا شیا محکمی به پمپ
۳.تموم شدن عمر اجزای داخلی پمپ بر اثر کارکرد بالا که بعد از۷۰۰۰ساعت میشه بگی عادی هس در غیر این صورت ۲تا دلیل بالا باعث تعمیر اوردن پمپ میشه
بعد از گرم شدن موتور و بعد از ۲یا۳ساعت کار بیل ضعیف میشه که نشونه تعمیر داشتن پمپ هس
داخل پمپ هیدرولیک قطه ایی به نام سیلندر انگشتی وجود داره که به خاطر دلایلی که بالا بهتون گفتم دچار خراش میشه و همین دلیل باعث فرار روغن وضعیف شدن پمپ میشه
اینم بگم که برندهایی موجود تو کشور از سه نوع پمپ هیدرولیک استفاده میکنن
۱.پمپ اختصاصی کوماتسو
۲.پمپ اختصاص هیتاچی
۳.پمپ کاوازاکی که اکثر برندهای موجود تو کشور از برند کاوازاکی استفاده میکنن
در ضمن پمپ های کاوازاکی قبل از ضعیف شدن خود پمپ قطعه ایی در کنارشون هس به نام روتور انگشتی یا همون بلوکه شیر برقی که دستگاه رو از حالت سرعتی به قدرتی تبدیل میکنه که واقعا نقش کلیدی در برند کاوازاکی داره
از قطعات و سیستمی که بیل داره و واقعا خیلی پیچیده و از تجربه من خارجه تقسیم و برقش هس که در مورد این دوتا چیزی نمیتونم اطلا عات بهتون بدم و امیدوارم مشکلی تو این دوتا براتون پیش نیاد
نظرات شما عزیزان:
برچسبها: